четверг, 14 января 2016 г.

Скринька народної мудрості.
Інтерактивні вправи і завдання до уроків літературного читання  (2 клас)
Скринька пісень-небилиць
1. Прочитайте швидко записані  слова
півень   цап   козеня   вовк   коза

2. Гра «Мікрофон»
       Яким одним словом можна об’єднати ці слова?
       Яка тварина зайва?
       Чому?
       Розкажіть, що ви знаєте про свійських тварин?

3. Робота в парах
       Назвати всіх персонажів твору.
       Що робила кожна тваринка?
4. Вправа «Незакінчене речення»
Мені подобається…, тому що…  Мені не подобається…, тому що….
5. Гра «Доповни слова»
Дібрати пестливі слова, якими можна замінити слово коза.
Подпись: козуне…     Подпись: кізо…    Подпись: козуле…
6. Гра «Заморочки з бочки»
Прислів’я
(Учасники гри по черзі дістають із «бочки» аркуші, на яких надруковані частинки прислів’їв, читають їх і закінчують прислів’я)
Початок прислів’я
Закінчення прислів’я
Бджола мала,
а й та працює
Хто дбає,
той і має
Праця чоловіка годує,
а лінь марнує
Щоб рибу їсти,
треба в воду лізти
Хочеш їсти калачі,
не сиди на печі
Тяжко тому жити,
хто не хоче робити
Без труда
нема плода
7.  Вправа «Безперервна шкала думок»
Завдання. Поясніть, як ви розумієте зміст кожного прислів’я?
8. Гра «Диктор телебачення»
Виразне читання небилиці.
Добрі робітники (з народного)


Два ведмеді, два ведмеді
Горох молотили.
Два вовчики, два вовчики
До млина носили.
Цап меле, цап меле,
Коза насипає,
А горобчик, гарний хлопчик,
На скрипочку грає.
Горобчиха, гарна птичка,
Хату замітає.
А ворони, добрі жони,
Пішли танцювати.
Злетів крук, вхопив дрюк,
Пішов підганяти!


Скринька пісень-забавлянок
Зайчику, зайчику
О.Олесь «Біга зайчик-скакунець», О.Сенатович «Веселий сміх»
1. Відгадування загадок
Не ходжу я, а скакаю, бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання перегнав би я коня.
Я страшенний боягуз, всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі навкруги – скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду, їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте хто такий?
                                                                   (Заєць)
Довгі вуха,
Куций хвіст,
Невеличкий
Сам на зріст…(Заєць)
                     Г.Бойко
2. Вправа «Мозковий штурм»
       Хто це?
       Назвіть зайця ласкаво.
       Що ви знаєте про зайчика?
       Опишіть який зайчик?
3. Вправа «Асоціативний кущ»
 






(Ліс, кущ, травичка, страх, вовк, лисиця, морква, зайчиха)
4. Гра «Шифрувальник»
Вставте пропущені букви та прочитайте текст.
Нев.ликий пол..хливий зв.рок – гризун з к.цим хв..стиком, д.вгими в.хами, к.роткими пер.дніми і д.овгими з.адніми н.огами.
5. Вправа «Мікрофон»
Як зимує зайчик?
(Розповідь дітей)
У зайця немає ні нори, ні гнізда. Він ховається то під кущем, то в ярочку виспиться. Інколи ямку в снігу викопає – там і заночує. Шуба у зайця тепла, біла (для маскування). Вдень заєць спить, а вночі виходить на полювання: попоїсти. Їсть він взимку молоді гілочки дерев, кущів. Інколи в село завітає до стогу сіна, поїсть, от і ситий.
6. Скринька народознавства
Заєць – про несміливу, боязку людину.
Їхати зайцем – їхати безкоштовно, трястися від страху.
Полохливий заєць і пенька боїться – про боязливу людину.
Скринька пісень-закличок
Іди, іди, дощику
Л.Глібов «Загадка»
1. Відгадування загадок
Ішов довгов’яз, у землю зав’яз,
Із землі всіх повиганяв. (Дощ)                          
Мене просять і чекають, а як покажусь – тікають. (Дощ).                     
Хто найдовші нитки має,
Небо й землю вмить єднає. (Дощ)
Акровірш
Двох ворон і галок трьох
Охопив переполох:
Щось сипнуло, мов горох.
2. Робота в парах
З’єднати частини прислів’я. Прочитати та пояснити їх значення.
Дощ іде не там, де ждуть, а там де жнуть, не там,
не дубина, не розмочить і не поб’є.
Чоловік – не глина, а дощ –
де просять, а там, де косять.
З малої хмари
із відра.
Ллє, як
великий дощ буває.
3. Гра «В гостях народознавчик»
Роси нема – буде дощ.
Як шипшина не розкрила квіту – буде дощ.
Зима з снігами – літо з дощами.
4. Гра «Буквоїд»
Завдання. Вставте пропущені букви та прочитайте вірш.
Д.щ р.сний, ч.стий, ср.блястий,
Т.плий-т.плий прип.стив,
На л.ни, д.би г.лясті,
На п.садки гр..ш і сл..в.
5. Вправа «Криголам»
«Іди-іди, дощику» (Б.Донець)
Іди-іди, дощику, на городи,
Після тебе, щедрого, все уродить.
Іди-іди, дощику, та й на поле,
Щоб не стало поленько теє голе.
Іди-іди, дощику, та й на трави,
Щоб були зеленії всі отави.
Іди-іди, дощику, на лісочки –
Не ростуть без дощику там грибочки.
Іди-іди, дощику, та й на квіти,
Щоб були веселими усі діти.
Іди-іди, дощику, на дороги –
Нехай в серці вляжуться всі тривоги.
Скринька пісень-ігор
Драматизація ігор. Робота в групах
1. Гра «Ой, Василю…»
Ой, Василю, хлопчику,
Глянь ти на нас,
Чи вгадаєш, хлопчику,
Яка праця в нас.
А як не вгадаєш –
Станемо карати.
2. Гра «Воротар»
Дівчата стають парами. Перша пара підносить руки вгору і під ними всі інші проходять, стають напереді собі підносять руки, утворюючи «ворота». І так рухаються по колу.
Воротаре, воротареньку,
Відчини ворітонька.
Що ж то нам за пан іде?
Що ж то нам за дар везе?
Веземо тобі в дари
Й всі пчолоньки ярі.
За дари не маємо,
За дари не приймаємо.
Веземо ми дівоньку
Й в рутянів віноньку.
То за дари маємо,
За дари приймаємо.
3. Гра «А ми просо сіяли, сіяли…». Дівчата й хлопці стають у два ряди один проти другого, кожен ряд по черзі співає, кланяючись.


– А ми просо сіяли, сіяли.
Ой, див, ладо, витопчем, витоопчем.
– Та як же ви витопчете, витопчете?
Ой, див, ладо, витопчем.
– А ми коні випустим, випустим;
Ой, див, ладо, випустим, випустим.
– А ми коні зловимо, зловимо,
Ой, див, ладо, зловимо, зловимо.
– Та чим же вам ловити, ловити?
Ой, див, ладо, ловити, ловити?
– Ой, шовковим неводом, неводом.
Ой, див, ладо, неводом, неводом.
– А ми коні викупим, викупим.
Ой, див, ладо, викупим, викупим.
– А за що вам викуплять, викуплять?
Ой, див, ладо, викуплять, викуплять?
– А ми дамо сто срібних, сто срібних.
Ой, див, ладо, сто срібних, сто срібних.
– Не візьмемо й тисячі, й тисячі.
Ой, див, ладо, тисячі, тисячі.
– А ми дамо дівчину, дівчину.
Ой, див, ладо, дівчину, дівчину.
– А ми дівчину візьмемо, візьмемо.
Ой, див, ладо, візьмемо, візьмемо.


Одна дівчина перебігає з першого ряду в другий, гра повторюється, аж поки всі не перейдуть у другий ряд.
Скринька загадок
1. Робота в парах
З’єднати частини загадок. Відгадати їх.
Сидить баба на грядках,
і яєць нанесла.
Під землею птиця гніздо звела
вся закутана в хустках.
Сімсот соколят на одній
хто її роздягає, той сльози проливає.
Сидить Марушка і семи кожушках,
подушці сплять.
Слова-відгадки: картопля, капуста, соняшник, цибуля.
2. Гра «Впізнай за описом»
Маленький хлопчик, у сірій свитинці.
По дровах стрибає, крихти збирає.        
(Горобчик)
Сама сірувата, крикуна хриплувата.
Всім відома вам персона – справжнісінька…  
(Ворона)
Я руда, низького росту, хитра я і довгохвоста.
Вовку-брату я сестричка, а зовуть мене…
                                                 (Лисичка)
Влітку носить сіру шубку,
Взимку білого кожуха.
Має з тріщиною губу,
Косі очі й довгі вуха.

                                                 (Заєць)

Комментариев нет:

Отправить комментарий